Písně ze Středozemě

10.04.2021

Princezna pastýřka

text a hudba: Jakub D. Kočí


Jsem uvězněná v pláči,
mám úsměv pro bodláčí
a zapomnění v chladných pokojích.

Znám však i místa cizí,
tam obzor hladí břízy
a v oblacích jsou beránci a sníh.

Tam v horách slunce padá
za křišťálová stáda,
jak kaluže, když mizí na očích.

Ref: Utíkám, kam utíkám,
ve vlasech vítr zvláštních nadějí,
utíkám, kam utíkám,
od moře dál, od stínu alejí.

Jsem slavík nebo mince,
spíš dívka z chudobince,
dvou citů někam dávno ztracených.

Otázky neustálé,
dnes nejsem dcerou krále,
už nejsem kráskou v bílých závojích.

Ref:

Jak labuť z černých křídel
smím zmizet z vašich sídel,
jak hrdinové zakázaných knih.

Ref:

Středozem

text i hudba: Jakub D. Kočí
Krajina pustá
Obzor tak šedý
Večer se vkrádá do Středozemě
Bázlivá ústa
Dnes naposledy
Do chvění větru odpoví němě
Dnes naposledy
Řadí se vojsko pěšáků
Obzor tak šedý
Má strach a stvůry ve znaku
Krajina tichá
K smrti je blíže
Jsou vyslovena poslední přání
Těžce se dýchá
Meče jsou kříže
Kdo by chtěl zemřít bez požehnání
Meče jsou kříže
Dnes naposledy
Dnes naposledy
Řadí se vojsko pěšáků
K smrti je blíže
Obzor tak šedý
Obzor tak šedý
Má strach a stvůry ve znaku
Krajina smutná
Povzdechy plýtvá
Večer se vkrádá do Středozemě
Už ví jak chutná
Prohraná bitva
Odpověď větru přilétla ke mně
Večer se vkrádá do Středozemě
Večer se vkrádá do Středozemě
Večer se vkrádá do Středozemě
Večer se vkrádá do Středozemě...

Tlyžna ža plštýnet

text a hudba: Jakub D. Kočí


Bydlím v díže ž kamení,
jediné potěšení
šebual malý pán a žmižel š ním.

Žnám ho, je můj nepšítel,
ošuntělý nišitel,
vžal mi, čo šem kdyši najít šměl.

Ref: Mauně pátlám v podžemí,
mauně hledám šměl,
mauně číhám ve štínu,
někam odešel.

Už šem dlouho, dlouho šám,
nevím, čo ši pošít mám,
Plštýnek mi žmižel kdo ví kam.

Můj jediný dálešek
má teď nový domešek,
v jeho kapšiškách še štuatil hned.

Žnám ho, je můj nepšítel,
ošuntělý nišitel,
vžal mi, čo šem jenom já mít šměl.

Ref.: Mauně pátlám v podžemí,
mauně hledám šměl,
mauně číhám ve štínu,
někam odešel,
někam odešel,
někam odešel...

  • KOUPIT (klikni)
  • Zpěvník Poetického společenstva (obsahuje noty, akordy a množství krásných ilustrací).
  • V roce 2004 vydalo nakladatelství Straky na vrbě.

Recenze

  • (Ondřej Jireš)
2021 JP&D | Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky