Kočí Jakub (in: Legendy: Draci)

10.04.2021

"Přijal jsem ten džob, protože bahno, ve kterém jsem už několik měsíců žil, bylo tak hluboké, že by se z něj nevyhrabal ani dobře proškolený krtek. Navíc ten chlápek v Pracovní kanceláři sliboval hodně slušný prachy, životní jistoty, stabilní příjem, střechu nad hlavou a bla, bla, bla...

Prostě jsem to vzal.

Můj nový zaměstnavatel byl stárnoucí rytíř s historií seladona. Nedělejte si ale iluze, k rytířství přišel jako slepý k houslím, zkrátka je zdědil po otci. Takže žádný válečný hrdina, slavný drakobijce nebo odvážný diplomat. Ne, připadalo mi, že můj nový pán je docela obyčejný šedesátiletý fracek šlechtického původu, jehož životním posláním je neustálé zapírání potomků stojících nekonečnou frontu za branami jeho rodového sídla.

Když zrovna nevyhazoval potomka, toužil můj pán po dobrodružství. Snad proto, že jediné dobrodružství, které za svůj život poznal, bylo v náručích žen. A to byla moje práce; vytvářet pánovi dobrodružství.

Pro takovou funkci samozřejmě neexistovalo žádné pojmenování, takže můj oficiální statut, kterým mě i pán nazýval, byl kočí. Mělo to svoji logiku, protože jsem to byl já a zase jen já, kdo pro pána chystal kočár a kdo ho řídil při nočních (nutno podotknout, že i jediných) cestách ze zámku.

Má práce vlastně nebyla nijak zvlášť náročná. Většinou stačilo zaplatit pár chlapům ze vsi, ti se sebrali, zastavili bůhvíkam uhánějící rytířský kočár, já se nechal poslušně svázat a můj pán, můj mocný pán (který ovšem neměl nejmenší ponětí, že je hlavní rolí v divadelní frašce, pod mojí taktovkou), potom všem banditům natloukl.

Občasné nepříjemnosti (lýtko probodnuté dýkou, pohmožděniny, useknuté prsty...) odškodňovala Pracovní kancelář. Někteří zoufalci je dokonce sami nabízeli, jako nadstandardní služby. Vlastně veškeré výdaje spojené s mým zaměstnáním platila Pracovní kancelář, aby pán nic nezjistil. Kde brali peníze netuším, ale ani nevím proč bych se měl o takový věci starat, že? Já svoje povinnosti vykonával zodpovědně, jak bylo uvedeno ve smlouvě.

Takže taková byla rutina mé práce, až do toho osudného dne..."
***
Zámkem se neslo zlověstné šepotání a šuškání. Kdekterá komorná na mě vrhala kosé pohledy a kdekterý sluha mě plácal po zádech s poznámkami, jako: "Tos teda vymyslel!" nebo "Frajer! Frajer!"

Záhy mi mělo být dáno pochopit, o co kráčí. Pán si mě zavolal a hned jak jsem vešel do jeho komnaty, bylo jasné, že je zle.

"Á, vida vida, Jakub!" zvolal, když jsem se objevil ve dveřích, v očích mu planulo nevídané vzrušení, "přichystej kočár, pojedeme na draka!"

"Co pro... sím?" vypadlo ze mě těžce, protože jsem byl v ten ráz tuhý jako balvan. Drak!? To bylo něco vpravdě nečekaného.

"Co stojíš jako opařený, chystej kočár, než ta obluda vyplení další vesnici! Toho bohdá nebude, aby se nějaký drak upelešil na mém území!" vstal pán prudce a zapíchl ukazovák do stropu. Vzápětí se zase posadil, pod tíhou svého stáří.

"Ano, pane. Jistě, pane. Hned to bude, pane," vypoklonkoval jsem se z komnaty.

Drak! To mi ještě scházelo... Takové bájné bestie jsou jistě pěkně nebezpečné! Chrlí oheň, síly mají na rozdávání, požírají pany a princezny, a kdo ví co ještě - snad dokonce i sloužící! S rytíři dokážou určitě udělat krátký proces; navíc s přestárlými rytíři, jako je můj pán...

Nejvíce mě ale znepokojoval fakt, že draci neexistují.

...

  • KOUPIT (klikni)

Legendy: Draci je velká vázaná kniha, která na 800 stránkách přináší 27 povídek a několik teoretických statí o dracích. Autoři v knize (řazeno stějně jako v antologii): Leonard Medek, Vladimír Němec, Zdeňka Lukovská, Vlado Ríša, Edita Dufková, Radka Rilven Hrotková, Jana Jůzlová, Jiří Pavlovský, Jana Rečková, Ivana Kuglerová, Hanka Vranová, Pavel Weigel, Pavel Renčín, Míla Linc, Blanka Fallon Salmonová, Lucie Lukačovičová, Marie Klepetková, Tomáš Bandžuch, Jakub D. Kočí, Stáňa Kučová, Jindřich Rohlík, Helena Soukupová-Clarková, Veronika Anor Partiková, Sidha Apollyon, Martin D. Antonín, Jan Kantůrek, Františka Vrbenská.

  • Editoři: Michael Bronec a Jakub D. Kočí
  • Datum vydání: 18. září 2010
  • Nominace Akademií SFFH na nejlepší antologii 2010!
2021 JP&D | Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky